Hlavní menu
Vyhledávání
Anketa
Věříte v sílu osudu?
Celkem hlasovalo: 4672
Poslední komentáře
Magie pozitivního myšlení - cesta ke štěstí, nebo útěk před životem?: "Dobrý večer,
článek se mi opravdu líbí, v podstatě vystihuje to, co si myslím i já.
Ještě bych chtěla podotknout, že vše, co máme a dostáváme, při-
(...) " -> Magie pozitivního myšlení - cesta ke štěstí, nebo útěk před životem?
Doporuceni: "Doporucuji vsem navstevnikum tento clanek precist. Nema chybu. Opis Weinfurtera byl krok spravnym smerem. Pokud se budete zaobirat tim, o cem Weinfurt (...) " -> Smaragdová deska a její tajemství
klaním se..: "souhlasím se slovy článku. A nemyslím, že by byl míněn fatalisticky ve smyslu, stejně to nemá cenu. Myslím, že autorka je svým založením pozitivní, al (...) " -> Magie pozitivního myšlení - cesta ke štěstí, nebo útěk před životem?
TOPlist
Facebook
|
Komentáře
k článku: Úvaha o vegetariánství a vztahu člověka ke zvířatům ze dne 04.02.2007, autor článku: Martina Kuklišová
Přidat nový komentář
Komentář ze dne: 16.04.2009 22:42:47 Reagovat
Autor: jan
Titulek:
Prvý prechod na vegetariánstvo je sa obmedziť len na biele mäso čiže na hydinu ,telacia a jahnacie a treba zvýšiť podiel rastlinnej stravy.Ak človek prestane jesť mäso tak ani nezbadá a stane sa precitlivelý na veľa vecí ,dejov.
akékolvek dravé zviera ván nebude jesť rastlinnú stravu pretože vie že rastlinná strava mu nedá silu na prežitie.
Komentář ze dne: 31.05.2010 10:41:17 Reagovat
Autor: Ema Roubíčková (roubickova@gmail.com)
Titulek: Ano,
děkuji, Martino za pěkný článek a dovoluji si ho šířit dál v zájmu těch ubohých zvířat, která se nemohou bránit.
Člověku byla dána svobodná vůle a právo volby. Může se rozhodnout, jestli bude soucitný, nebo bezcitný. Ta zvířata ve velkochovech však žádnou volbu ani právo nemají... bohužel. Je povinností nás, kteří již víme, jim pomoci.
Komentář ze dne: 21.06.2010 09:38:49 Reagovat
Autor: Jaroslav (jaraziki@seznam.cz)
Titulek: Bohužel
Text tohoto komentáře byl vymazán na žádost jeho autora.
Komentář ze dne: 23.06.2010 15:22:11 Reagovat
Autor: Martina Kuklišová
Titulek: Re: Bohužel
Dobrý den, jistě máte pravdu, že veganská nebo dokonce fruktariánská strava je z hlediska neubližování lepší volbou než strava vegetariánská. Ne každý je však přechodu na takovou stravu schopen. A neříkat si ani vegetarián, když už nemohu být fruktariánem či veganem, je zbytečné. Navíc jako vegetarián mám vždy možnost dát přednost domácím vejcím nebo bio vejcím a bio mléku od zvířat, které mají podstatně důstojnější podmínky k životu, než zvířata držená ve většině velkochovů.
Pokud jde o váš další komentář, nevedu žádný boj. Vím, že jatka na světě nezastavím a jediné, co mohu dělat, je, ži žiju svůj život nejlépe, jak dovedu, a snažím se ubližovat co nejméně - v rámci svých možností.
Komentář ze dne: 03.07.2010 03:19:58 Reagovat
Autor: Alli (alliadonis@gmail.com)
Titulek: Go Vegan!!!
Vegetariánství je dost málo,pro ochranu zvířat...
Komentář ze dne: 03.07.2010 21:03:13 Reagovat
Autor: ema
Titulek: Re: Go Vegan!!!
Je to možná málo, Aleši, ale pořád lepší, než nic. Jsou to taková stádia - vegetarián - nadšení... vegan - já jsem vegan a kdo je víc, vegetariáni nic neřeší... a pak je tu ještě možnost uvědomit si, že i ta rostlina cítí bolest, když ji hodím na pánev, popřípadě mi dojde, že život se ohněm zničí a přestanu zabíjet veškerou svou potravu... a pak se teprve odehraje něco zásadního v mém myšlení... zásadního tak, že přestávám mít potřebu exhibovat a deklarovat svou altruistickou dokonalost, natož pak se navážet do těch, kteří jsou teprve na začátku... to teď nemyslím na tebe, Ali, dotyčný ví...
Každý máme dost vlastního másla na hlavě a dost co vylepšovat u sebe...
Komentář ze dne: 06.09.2010 20:06:58 Reagovat
Autor: Jan P. (janp@vsld.tuzvo.sk)
Titulek:
Moj nazor na vegetariansku stravu je taky,ze jej vyznam nespocíva v tom,ci budeme zdraví,ale spociva v myslienke ahinsy,cize neubližovania.Lenze je potreba prihliadat i k okolnostiam,za akych sa clovek vzdava masitej potravy.
Ak niekomu odmieta telo prijmat tuto potravu pretoze je zvyknute prijmat masitu potravu,prejavuje sa to oslabovaním jeho fyzickej sily.Vtedy je lepsie masitu potravu len obmedzovať,ale nie uplne vylučit vzhladom na spominane nasledky.Dalsou vecou je,ak vas niekto masom ponukne a vy ho prijmete a skonzumujete.takisto nejde o prehresok v zmysle pachania nasilia na zvieratach.
Vzdy je potreba sledovat zamer nejakeho rozhodnutia,nez samotny akt nejedenia masitej potravy.Je napr.spravidla zvykom,ze odstranenie neduhu jedneho druhu,prejde v neduh ineho druhu.Preto sa spravidla stava,ze niektorí vegetariani su pysní na seba a preto opovrhuju tymi,co jedia maso,bez toho ze by sa snazili porozumet tomu,preco ho trebars niekto konzumuje i ked by chcel s tym prestat zo sucitu.Tym sa radia takíto vegetariani k ludom nasilnych povah.
Z tohoto hladiska moze preto i clovek konzumujuci maso žit v sulade z onym znamym - ži a nechaj žiť.A naopak,ten kto si zaklada na tom ze neje maso a opovrhuje tak inymi co ho jedia,ubližuje i ked by si o sebe myslel ze je clovekom nanajvys sucitnym pretoze neje maso.
Komentář ze dne: 14.09.2010 12:00:31 Reagovat
Autor: Ema
Titulek:
Člověk, který se podílí na utrpení a masakrování zvířat, rozhodně nežije v souladu s "žít a nechat žít". Zabít neznamená nechat žít, to snad chápe i malé dítě.
Komentář ze dne: 16.09.2010 19:58:02 Reagovat
Autor: Jan P. (janp@vsld.tuzvo.sk)
Titulek: Re:
O nicom nemozno striktne povedat ze to tak je.Rozhoduju okolnosti.To je to iste,akoby ste trebars povedali ze potrat je vražda /ako to omiela cirkev dokola/ a preto kazda žena ktora ho podstupila sa dopustila hriechu.Lenze existuje nieco take ako napr.mimomaternicove tehotenstvo,ktore matku ohrozuje na živote ak plod nebude ukoncený.
Alebo,pokuste sa vas postoj vysvetlit eskimakovi u ktoreho masita potrava tvorí zaklad a hlavnu obživu,bez ktorej by zahynul.Co ma podla vas robiť on a jeho rodina ? Cize vzhladom na vas postoj by vlastne zomrel hladom a vam by sa asi ani v ociach nezohlo.
Cize vsetko je potrebne chapat v suvislostiach a snazit sa porozumieť.Inak sa budeme podobat fanatikom,aj keby sme splnali vsetky mravne poziadavky.Takze sucit zo vsetkymi bytostami a nie len zo zvieratami.Majme ho preto aj z tymi,ktorí to maso jedia a snazme sa pochopit preco a nie hned odsudzovať.
Komentář ze dne: 16.09.2010 20:28:15 Reagovat
Autor: Ema
Titulek: Re: Jan
Neřeším Eskymáky, ale tzv. civilizované obyvatelstvo střední Evropy, kde se s potravinami zachází tak, jak se zachází - všeho je nadbytek a každý má možnost nepřeberného výběru. Potraviny se pálí v pecích a vylévají do polí, likvidují se, než by se prodaly pod cenou a to, co si zhýčkaný konzument přiveze domů z hypermarketu se z velké míry ocitne v kontejnerech, protože se to zkrátka nestihne zkonzumovat... Z toho vycházejme.
V naší hyperkonzumní společnosti je zcela zbytečné, aby kvůli našim zmlsaným jazýčkům trpěly bezbranné živé bytosti! V našich klimatických podmínkách člověk maso k životu nejen, že nepotřebuje, ale navíc je příčinou tzv. civilizačních onemocnění, předčasných úmrtí a o dopadech na psychiku lidí (agresivita už u malých dětí atd.) ani nemluvím.
Komentář ze dne: 16.09.2010 21:06:55 Reagovat
Autor: Jan P. (janp@vsld.tuzvo.sk)
Titulek: Ema
To je uz ale iny problem a totiz problem zmyslovej hltavosti a chtivosti celkove.Ta sa vztahuje nielen na plytvanie potravinami,ale i na ine "potrebne" cinnosti,z ktorych si ludia spravili dokonca i zamestnanie.
Komentář ze dne: 25.09.2010 13:58:53 Reagovat
Autor: Jaroslav
Titulek: Re: Ema
Text tohoto komentáře byl vymazán na žádost jeho autora.
Komentář ze dne: 06.10.2010 12:25:20 Reagovat
Autor: Jan P. (pivoluska@slovanet.sk)
Titulek: Re: Re: Ema
Nezastavam zabijanie zvierat.Ide len o to pochopiť,ze presun na vegetariansku stravu musí byt postupny a nie rázny,pretoze tym by sa zdvihla este vecsia vlna utrpenia nez je.V Indii je napr.krava posvetna,ale kopec ludí hladuje a nema co jest.To len ako priklad.
Cize vzdy je potrebne zachovat si zdravy rozum,pretoze fanatizmus vedie k este horsím podmienkam,než sú.
Komentář ze dne: 21.12.2010 23:24:41 Reagovat
Autor: saja (sarksik@email.cz)
Titulek:
Musím se s vámi podělit o můj názor. Tahle celá diskuze mi malinko připadá jako když se žralok rozhodne skoncovat s lovením ryb a začne požírat řasy. Už to nikdy nebude ten dokonalý žralok, který se řídí přírodními zákony. Rozhodl se trpět pro rybičky, které stejně sežere jiný moudřejší žralok. Budiž. Jeho rozhodnutí. Ať se z něho stane třeba zelenej řasoň:))
Skláním hlavu nad vegetariány, kteří mají moudrý důvod uvnitř sebe, proč nejí maso. jim to smrdí, nemohou ho vystát, a proto ho přestanou jíst, jako třeba mě smrdí tvarůžky. dělají to především kvůli sobě, ne na úkor sebe. - a zde vidím obrovský rozdíl. Neříkají pořád dokola chuďátka zvířátka. Narodily jsme se jako lidé, žralok se narodil jako žralok, pes jako pes, ryba jako ryba. Pouze se naplňuje osud těchto životů. Vše, na co pohlédnete je živé a komunikuje s vámi. Zvířata jsou velkými blízkými bratry člověka, ale proč zapomínáte na ostatní životy? vše na zemi je živé, a člověk je už jenom pro svou lidskost předurčen k pojídání masa a všeho možného....jojo....Už z dálky slyším ke mě přicházet nespočet zajímavých, přesvědčivých argumentů. Vím, znám je....Pouze jsem chtěla přispět do vaší diskuze. A vsadím se o co chcete, že sami od sebe jste vy vegetariáni takhle lítostivě vůči zvířatům uvažovat nezačali. Jako děti ste jedli vše co zahnalo hlad, jako děti ste jedli i maso a náramně vám chutnalo i pomohlo. Ale potom přišel nějaký s názorem o vegetariánství. Jako děti jsme byli dokonalí, celiství, ve středu všeho a věděli jsme co je potřeba pro život. Ale postupně se ta naše ždímačka začala roztáčet.....a střed je tytam....Omlouvám se všem zůčastněným, respektuji vás ať už maso jíte či nikoliv.
Komentář ze dne: 24.12.2010 07:28:41 Reagovat
Autor: Ema
Titulek: re: saja
Jo, s těmi dětmi máte naprostou pravdu, jsou ještě celistvé a srdce jim nezatvrdlo:http://waf-kolektiv.blogspot.com/2010/12/skolska-exkurzia-na-bitunok.html
Jinak nemám k vašim blábolům co dodat.
Přidat nový komentář
Zobrazit článek Úvaha o vegetariánství a vztahu člověka ke zvířatům
|
|